ΚΕΝΤΡΟ ΙΑΠΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΙΝΕΖΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΚΕΝΤΡΟ ΙΑΠΩΝΙΚΩΝ & ΚΙΝΕΖΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΑΚΟΥ

Γυαλιά Οράσεως Masunaga

giala-orasis-Masunaga-iaponiaΣτην αρχή του 20ου αιώνα ο Gozaemon Masunaga αποφάσισε ότι οι κάτοικοι της Fukui χρειάζονταν μια εργοστασιακή επανάσταση για να συμπληρώσουν τα μηδαμινά έσοδα της περιοχής τους που βρίσκεται στην ακτογραμμή της Ιαπωνίας και μακριά από τις πλούσιες κεντρικές πόλεις. Κάλεσε δύο επαγγελματίες στην κατασκευή γυαλιών οράσεως από την Osaka και το Tokyo για να διδάξουν στους κάτοικους της περιοχής την τέχνη τους.

Σήμερα το 97% των σκελετών για γυαλιά κατασκευάζεται στην Fukui.

Εκτός από την δημιουργία του Masunaga Optical, ο Masunaga υποστήριξε και πολλούς νέους τεχνίτες στο να αρχίσουν τις δικές τους επιχειρήσεις, κάτι που επέφερε την δημιουργία εκατοντάδων οπτικών κέντρων. «Όταν η κατασκευή οπτικών άρχισε στην Fukui είμασταν οι χειρώτεροι στην Ιαπωνία. Είχαμε πολλά παράπονα από πελάτες που μας επέστρεφαν τα προϊόντα μας. Με συνεχή εξάσκηση και πειραματισμούς καταφέραμε να γίνουμε όλο και καλύτεροι» μας ενημερώνει ο εγγονός και πρόεδρος της εταιρίας Satoru Masunaga. Ενώ πολλές εταιρίες αναγκάστηκαν να τα παρατήσουν με την εισροή φτηνών σκελετών από τις άλλες Ασιατικές χώρες, η Masunaga Optical έχει καταφέρει και διατηρεί την φήμη της ως κατασκευαστή περίτεχνων οπτικών.
«Πολλοί από τους διανομείς μας στο εξωτερικό παραπονιούνται ότι οι σκελετοί μας αντέχουν πολύ περισσότερο από το κανονικό με αποτέλεσμα οι πελάτες να αλλάζουν απλώς τους φακούς διατηρώντας τον ίδιο σκελετό».

giala-orasis-MasunagaΠερίπου το 50% των πωλήσεων της επιχείρησης γίνεται στο εξωτερικό και η φήμη της έγινε ακόμα μεγαλύτερη όταν μαθεύτηκε ότι η υποψήφια υπουργός Sara Palin τα φορούσε όταν έκανε την προεκλογική της καμπάνια. «Πριν πουλάγαμε περίπου 5.000 από το συγκεκριμένο μοντέλο. Σύντομα μας ήρθαν παραγγελίες για 100.000 κομμάτια. Είχαμε μόνο 70 στην αποθήκη. Σταματήσαμε την κατασκευή των άλλων μας προϊόντων και συγκεντρωθήκαμε μόνο σε αυτό το μοντέλο. Αυτό προκάλεσε δυσαρέσκεια και βλέποντας τώρα τις επιλογές μας, θα είχαμε μεγαλύτερα έσοδα αν είχαμε απλώς συνεχίσει με τον συνηθισμένο μας ρυθμό».

Καινούργιες τεχνολογίες έχουν κάνει την εταιρεία να επεκταθεί. Προηγμένα «μελλοντικά γυαλιά» ετοιμάζονται να κατασκευαστούν, όπως τα «wink glasses» που θολώνουν αν ο πελάτης δεν ανοιγοκλείνει τα μάτια του αρκετά (κοινό πρόβλημα με όσους χειρίζονται καθημερινά υπολογιστές). Μια άλλη εφεύρεση είναι οι ανθεκτικοί φακοί που μοιάζουν με τους φακούς που χρησιμοποιούνται στις κάμερες, για άτομα που είναι σχεδόν τυφλά. Επίσης, προσπαθούν να τελειοποιήσουν οπτικά που να εκθέτουν πληροφορίες πάνω στον φακό, κάτι που θα βοηθούσε ιατρούς όταν πραγματοποιούν επεμβάσεις.

Αν και υπάρχουν πολλές απομιμήσεις στην αγορά, ο πρόεδρος Masunaga λέει «Τα μοντέλα μας αντιγράφονται πολύ συχνά αλλά αυτό δεν μας φοβίζει μιας και κανένας δεν μπορεί να αντιγράψει την τεχνογνωσία και το μεράκι μας».

Κείμενο Άρης Λ. από το περιοδικό ‘Highlinghting Japan’ Οκτώβριος 2011 για το Κέντρο Ιαπωνικών και Κινεζικών Σπουδών Οικονομάκου.

 

logoside